پسران قبیله





سه شنبه 29/12/85


صورتک 3


پسرک ديوانه تمام قد ايستاده
در آستانه درب تمام باز
و توپ پلاستيکي راه راه سفيد و قرمز در دست دارد
نگاهش به نگاهم گره مي خورد
سبزي آماده شده ي يخ زده از مغازه مي خرم
براي سبزي پلو و ماهي شب عيد
ماهي اش را قبلاً خريده ام
دو انگشتر در انگشت هايم انداخته ام
اشاره و شست
چند روز پيش از ته زدم
صورتکم را که بيش از 4 ماه بود از ته نتراشيده بودم
ته ريش خوشايندي روي صورتکم دارم
اين روزها
لباس هاي تازه ام را مي پوشم
و آهنگ هاي شاد گوش مي کنم
حال صورتکم خوب است اين روزها
•••
لرزش سرد و باد سخت پگاه
بوسه ي گرم و حس خوب گناه

شادباشي به آفتاب سپيد
دوربادي به ابرهاي سياه

عطر دستي که لمس خواهد کرد
نامه اي را که مي فتد در چاه

خواب مردي که خواب مي بيند
لحظه هايي که مي شوند تباه

با نسيمي که شهوتش بسيار
با برهنه تني که غرق نگاه

پرسشي را ز همگنان دارم
تا شوم از جواب آن آگاه

«دل گمراه من چه خواهد کرد
با بهاري که مي رسد از راه
يا نيازي که رنگ مي گيرد
در تن شاخه هاي خشک و سياه»*

29 اسفند 85
باربد

* دو بيت آخر از فروغ فرخزاد است




نوشته شده توسط باربد
----------------------------------

21 سخن:







Anonymous Anonymous

ترکه تو تاکسی جو میگیرتش کرایه راننده رو هم حساب میکنه
----------
ba arezooye behtarinha dar sale jadid... alfo

05:29  


Anonymous Anonymous

دل گمراه و ساده من كه به احتمال قوي با ديدن فيلم "كد داوينچي" به استقبال بهار ميره و فقط تصميم گرفتم كه بهش بگم كه تصميم بگيره آآآآآروم و با حوصله تر باشه.اينطوري واسه هر دومون بهتره. سرت سلامت.

13:14  


Blogger آرش

شبیه این ادورتایز های روم شده
:D

13:27  


Anonymous Anonymous

سال ِ نو- ِ باربُد ؟

18:16  


Blogger koooootah

طبق عادت چشمم عادت نداره به تمام قد ايستادن ديوانه مگه اينكه منگل باشه كه هميشه با گردن افراشته توي كوچه ها راه مي رند و بودنشون براي هر كوچه اي حكم شناسنامه داره

01:26  


Anonymous Anonymous

اگه خاطرت را میخوام فقط برای همین دل گمراهته . من یکی میمیرم برای هر چی دل گمراهه.

03:14  


Anonymous Anonymous

ببین باز هم نمیدونم انها امدن یا نه ؟ گیج میزنم اساسی.

03:27  


Anonymous Anonymous

اقا نوشته بودم تو به هر شکل و صورتی باشی باز هم دوست داشتنی هستی.

03:29  


Anonymous Anonymous

باربد جان..مثل همیشه عالی مینویسی.. آدم حسودیش میشه پسر... این شعره یه چیزی در حد محشر بود...عاشق این قسمتش شدم
شادباشي به آفتاب سپيد
دوربادي به ابرهاي سياه
...........

04:14  


Anonymous Anonymous

باربد من یه جا تو وبلاگم میخوام ازین تیکه شعرت استفاده کنم..با اجازه

04:34  


Blogger آدم آهنی

مونده م که برای شاد بودن چرا باید اینهمه صبر کرد

09:21  


Blogger saeed parsa

من همیشه در شگفتم چزا وقتی که می خواهم گریه کنم ، صورتکم می خندد
ازم نخواه با تو بدونم تو هیچی از من نمی دونی / اگه بگم راز دلم رو تو هم کنارم نمی مونی
خیلی قشنگ بود مخصوصا غزل که مثل باقی غزلها خوب بود حتی بهتر از تار کشیدن نقاشی ... از ترس اینکه کسی نبیندش ....

10:41  


Anonymous Anonymous

دل ِ گمراه ِ مَن چه خواهد کرد ؟
( من- اش را بکش باربد (

13:32  


Anonymous Anonymous

نمي دونم عادته يا
يه جور بهونه
شايدم همينه كه بگه مي خونم
يا بي توجه نيستم
شايد هم براي كم نياوردن
شايد هم به خاطر توجه
با اينكه هنوزم فكر مي كنم
اين عادت آدمها ست كه كسايي مثل خودشون رو دورو بر خودشون مي پسندند
اما بعضي ها هستند كه مثل هيچكس نيستند
اينم يه جور بهونه هست
شايدم عادته
اما تنهايي بد نيست

15:52  


Anonymous Anonymous

یک لحظه عــــــشـــــق

چراغ قرمز
دختر کولی با اسفند دان دور ماشین
راننده 2هزار تومن از کیف دراورد
بیا عزیزم
دختر از شادی جیغ کشید
.
.
.
midooniiii...
shayad be khatere adatam be blogfa bashe
amma blog spot comment dadanesh 1 kam hosele mikhad...
shayadam man balad nistam...!
dozdedela

11:20  


Anonymous Anonymous

حال مردمک هایت هم خوب است، این روزها ?

02:58  


Anonymous Anonymous

سلام....عيدت مبارك...
باز تو يه چيزي گفتي و رفتي رو مخم....خدا خفت نكنه رفيق....
بر همين وزن و در همين باب يه چرت و پرتي رو هديه كردم بهت....بيا برش دار....

00:12  


Anonymous Anonymous

به رشتيه ميگن آخرين بار کی زنت و ديدی؟

ميگه:
حــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــیـــــــــــــــــد!!!!!!!!۱
----------
hamid mige ke key upe jadidet miad?
----------
alfo

17:07  


Blogger Sereshk

سلام و تبريك نوروز باربد جان!
چطوري؟ چه ميكني؟ چه ها ميكني؟ چه ميكشي؟ سلامتي؟....

اميدوارم كه خوش و سلامت باشي...سلامت و خوش!

و اجازه ما هم به قول بزرگترها دست شماست!

خوش باشي.

22:10  


Anonymous Anonymous

ایکاش می تونستم بگم چقدر از برگشتنت خوشحالم
روزی که رفتی موندن برام معنی نداشت
همیشه نوشته هات رو دوست داشتم
سعی می کنم کمتر ازش بگم
فقط می خوام بخونمش
بارها و بارها
این صورتک رو خیلی دوست دارم هرچند که از صورتکها خوشم نمیاد
این صورتک
این صورتک
این صورتک رو دیوونه وار با همه دیوونگیهاش دوست دارم
موفق باشی دوست من
همیشه تا همیشه
به خلوتگاه خودت خوش اومدی
فریاد درون من
ممنون به خاطر همه چیز
باش
فقط باش
برای همیشه

09:11  


Anonymous Anonymous

عید خوبی بود

16:14  




Post a Comment

<< صفحه اصلي

-------------------------------------------------------------












ايميل

آدم آهني
آفتوبه
آلفونسو
الماس خوش تراش
اميرانه
پژ
پسری
پندار تلخ
پوریا
پوست پرتقال
پويا و هرمزد
تب 40 درجه
حمید پرنیان
خاکستری سرخ
داستانک
در خلوتگاه
دلتنگستان
رها
رهام
سپهر
سرشک
سید سوفی
شروین
عاصي
فانتاستيکا
لانگ شات
ماشنکاوسهند
همزاد
هم قبيله
koooootah
Sherry
Soulmate