پسران قبیله





دوشنبه 14/12/85


حق و باطل


و احمقانه ترين کلمات دنيا - حق و باطل - از استفراغ شعرم بيرون مي ريزد ...
( پست مدرنيسم )
•••
حق خوب است و باطل بد ، يقيناً
...
به زحمت خون را از روي دستانش پاک کرد. به ماه نگاه کرد که به پشت ابر مي رفت. با آستينش اشک هايش را پاک کرد... «حقش بود ، نبايد تو زندگي ديگران دخالت مي کرد ...» ... و اشک هايش شدت گرفت
...
حق خوب است و باطل بد ، مطمئناً
...
صدايي که مي پيچد توي گوشمان
و فريادي که لابد حقمان است
و دست هاي من که هنوز بوي جريمه مي دهد
...
حق خوب است و باطل بد ، بي شک
...
: «ببين عزيزم. وقتي مقسوم و مقسوم عليه رو تو يه عدد مثلاً ده ، ضرب مي کني باقيمانده تقسيم جديد رو بايد تقسيم بر ده کني. تا اينجاش درسته اما اين باقيمانده براي تقسيم اوليه اس. نمي توني تو همين تقسيم جديده بذاريش.»
_ «اما خانوممون اينجوري گفته»
: «حق با خانومتونه. هر جوري خانومتون گفته بنويس»
...
حق خوب است و باطل بد ، حتماً
...
مرد ديوانه فرياد زد : «آقاي رييس جمهور! مي شود فقط براي يک لحظه قطار را نگه داريد؟ من زير چرخ هاي قطار دارم له مي شوم»
...
حق خوب است و باطل بد ، قطعاً
...
« هر چي مي کشه حقشه ... جز جيگر زده ، صد بار بهش گفتم هر چي باشه مردي گفتن زني گفتن ، به خرجش نرفت که نرفت. گيرم شکايت هم کرد. که چي؟ آخرشم بايد برگرده زير سقف داداشم زندگي کنه. ما هم زن بوديم به خدا. کِي رو حرف آقامون حرف زديم؟ هر چي مي کشه حقشه»
...
حق خوب است و باطل بد ، تحقيقاً
...
حقمان نبود اينکه سال هاي بي آفتابمان را هم به نورهاي خسته از شکافت و گداخت ، خوش بشويم احمقانه. اين دست ها هنوز بوي جريمه مي دهند. و اين گوش ها هنوز فريادي را مي شنوند که حقمان نبود ، شايد. ما اسارت جنگِ نکرده مان را تحمل مي کنيم. و باورهاي نداشته مان را حفظ مي کنيم روي دفترهاي جريمه مان که حقمان نبود ، گويا. اينطور نيست مانا؟
راست مي گفت مردي که گفت :
«حق خوب است و باطل بد»
او مي دانست چه مي گويد
اما
نمي دانست چه مي کند ، شايد
...
14 اسفند 1385
باربد

پ.ن : نگران بودم که مي رود و نمي نويسد و نمي توانم بخوانم اش . نمي رود و مي نويسد و مي خوانم اش
شروين




نوشته شده توسط باربد
----------------------------------

31 سخن:







Anonymous Anonymous

همون غار غار های همیشگی کلاغ
راستی کی قناری چه چه می زنه؟؟؟

دیگ به دیگ می گه روت سیاه

00:55  


Anonymous Anonymous

حق ضعیف است
باطل قوی.
حق کم رنگ است
باطل ÷ررنگ.

05:35  


Anonymous Anonymous

ببینم باربد اصلن حق وجود داره؟

05:38  


Anonymous Anonymous

باربد توجه کردی حق

بر از هق هق .

05:45  


Anonymous Anonymous

کم می شود بی عینک حق را بی عینک تشخیص داد
وقتی با رنده کردن من کودکت لباس بهتری می پوشد...حق این است!!!
-----
آدرس جدیدم

08:06  


Anonymous Anonymous

اگه فکر می کنی دوستت دارم اگه فکر می کنی بی تو می میرم اگه فکر می کنی یه روز ندیدنت واسم یه عمره اگه فکر می کنی واست می میرم...............................خوب گه می خوری از این فکرا می کنی من کی اینارو گفتم؟!!!
-----
ربط داره...کافیه فکرشو بکنی!

08:07  


Blogger آدم آهنی

حق داری، حق داری.
خب منم حق دارم!

10:14  


Anonymous Anonymous

حق ما شاید... نا حقیه دیگری باشد.... شاید که باشد
راستی رفیق... شاید مشکل از قناری باشد

13:22  


Blogger saeed parsa

shayad ham midanest

06:21  


Blogger آرش

سلام
این پستومن باید می نوشتم
تو پیش دستی کردی
سر منو جای دیگه گرم کردی!!!
این یکی در همین نزدیکی هی از من ایراد میگیری که غلط ننویسم
خودش قارقار رو با غ نوشته
خیاط تو کوزههههههههههههههههههه
دلت بسوزههههههههههههههههههه
ولی جدی می خواستم بنویسمش
جبران می کنم
منتظر باش

13:33  


Anonymous Anonymous

salam
doooste man
islam yek dine koor zdegi hast va be masala maroof ash kashk khaleye adam hesab mishavad ama nasionalist ke shoma az An sohbat kardid hamishe bar asar yek seri agahi ha be dast miayad hich kas madar zadi vatan doost nist vali hame ma madar zadi mosaman hastim bedoone inke dalilash ra bedanim !
pas islam hasel adam agahi ast vali vatan parasti ( har vatani ) hasel agahi haye khase khodash ast ! nemidooonam toonestam maghsoodam ra beresoonam ya na ? az ine ke be blogam sar zadi mamnooam ! mer230

13:43  


Anonymous Anonymous

خالی تر از هر گذرگهی
چون کرانه های انصاف
به نیمه پنهان مهتاب می نگرم
دستانم همه جرعه جرعه
کامی ملتهب
و نوشی که هنوز گشوده نشده است

تا دفترم را بگشایم و قلم ...

می ترسم
سطرها از کمرنگی قلم ها با خبر گشته اند
فزونی تشنجی غریب از شب می گذرد

سایش افکاری از خود را
در دلواپسی نقاط پایانی دفترم
به میان ناخن های خویش
گم می کند.
شاید اصلا نقطه ای در کار نیست
و حتی پایانی برای رسیدن
تا نقطه ای بدست گیرم و به پایان
برسم!
به مرز عدالت


سردم است
سرد و رها شده
تاریک و همه
همهمه زادگان زرد و زردآبه
به بازیچه ای در شب می آمیزند


شب را به بازیچه نگیرید
او سالهاست که عشق شانه های
بهم نزدیک را
در سوسوی ستارگان
خلاصه کرده است

امشب شب ما نیست
و مهتاب
نصفی از خاطره هایش را
فراموش کرده است
نگاه ها تنگند
دستان همه خالی
ومن
عبور زمان را
به ابرهای تیره سرنوشتم
می سپارم.

17:08  


Anonymous Anonymous

باربد من دنبال حق هستم اما نه دیگه برای خودم.

23:46  


Blogger koooootah

يعني بستگي به مكان و زمان و شخص نداره؟كلا هر كسي اعلام حق كرد حق داره؟يه قانوني يه چيزي...فكر نكنم بشه به همين راحتي راجع به يكي از پيچيده ترين مفاهيم نوشت...ديگه تو كه مي توني

02:19  


Anonymous Anonymous

جواب آرش: با اجازه از پسر قبیله
غار غار یا قار قار مساله این است
رسم الخط اصوات و آواها
.....

03:47  


Anonymous Anonymous

سلام....
باربد من نمیدانم چرا،ولی به طرز عجیبی خیال میکنم حقمان بود....فکر میکنم دقیقا و حتما و تحقیقا و واقعا و بی شک و.....
حقمان بود....باور کن

08:51  


Anonymous Anonymous

اوه خدای من تو باکره هستی؟ این صدای تعجب بر انگیز مرد روس بود!

دختر در حالی که اشک می ریخت سر تکان داد (آری)

مرد روس: برام قابل درک نیست که برای گرسنگی مادرت چنین حراجی کنی!
.
.
.
آپم!

10:45  


Anonymous Anonymous

حق خوب است و باطل زياد،اجباراً

11:02  


Anonymous Anonymous

باید پی نوشت ات را برداری
آخر هنوز شر- ام را کم نکرده ام .

13:00  


Anonymous Anonymous

به حق که قشنگ نوشتی
خیلی بهتر از کارای قبلی که به ناحق ازت گرفته شد

12:15  


Blogger مهدی

شایدم حق فقط یه اسم باشه، یه کلمه و همین

در ضمن،
حضرت همزاد چه ترکیب خنده داریه!

12:30  


Anonymous Anonymous

گاهی ما می خ.نیم و با عقل کوتاه خود نظر می دهیم
اما آیا فراتر از حد نبود
؟

01:23  


Anonymous Anonymous

جوکر سیاه و سفید در حالیکه عرق پیشونی ش رو پاک می کرد به جوکر رنگی رو کرد و گفت:
می بینم که با چشمای گشاد شده داری ژورنالِ اجتماعی تماشا می کنی٬ اون هم روی دوچرخه و تو خیابون... و شروع به خندیدن به مکاشفه کرد
جوکر رنگی اهی کشید و گفت:
می بینم از شدت حسادت به زیبا رویان چشمات رو بستی!
.
.
.
آپم!

12:32  


Anonymous Anonymous

وقتی مرا میانه روز اینجا میبینی یعنی اینکه از صف دشمنان گذشته ام.
ما صف شکنان تاریخ...

03:10  


Anonymous Anonymous

می فهمم- ات

06:14  


Blogger saeed parsa

@غشاخخ.زخئول نمی کنم تا چشت در آد

23:14  


Anonymous Anonymous

Kash Upe Jadidet Zood Biad
khaste shodam enghadr umadamo matalebe ghadimo khoondam!

08:53  


Anonymous Anonymous

می گم ها& خوبه شماها با من همنشینی میکنید وگرنه چه میشدید .
آقا من با تمام عوامل بیرونی و درونی مبارزه میکنم تا به تو و سعید بزنگم.این اینجا نوشتم که با بقیه تو رودر وایسی بمونم و حتمی حتمی بزنگم.

02:18  


Anonymous Anonymous

مادری را دیدم که در پی آب ریزان طبیعی فرزندش٬ در جامه٬ او را به باد نوازش خشن گرفت!

و پدری که با دیدار آب ریزش فرزندش به قصد٬ او را چند روزی از هستی ساقط کرد...

بعدها اما همان آب وضوگاه همسرش شد... !

آپم...

13:01  


Blogger saeed parsa

بابا ترکیدیم از بس اومدیم اینجا خوندیم حق و باطل یا الله دیگه پس کی می نویسی ؟

13:25  


Anonymous Anonymous

اره واقعا.به من الهام شده که جاءالحق و زهق باطل.ولی خوب رویا چیز خوبیه..گاهی ما خواب میبینیم و گاهی خواب نمیبینیم.خوب گاهی که خواب میبینیم فکر میکنیم که خواب نمیبینیم و این همون وقتیه که فکر واقعا عجب چیز خوبیه این حق و عجب چیز بدیه باطل .به هر تو به عنوان یک برگ باطل شده از دسته چک خدا خوب ما ملت رو سرکار گذاشتی و به حق حق وادار کردی

07:27  




Post a Comment

<< صفحه اصلي

-------------------------------------------------------------












ايميل

آدم آهني
آفتوبه
آلفونسو
الماس خوش تراش
اميرانه
پژ
پسری
پندار تلخ
پوریا
پوست پرتقال
پويا و هرمزد
تب 40 درجه
حمید پرنیان
خاکستری سرخ
داستانک
در خلوتگاه
دلتنگستان
رها
رهام
سپهر
سرشک
سید سوفی
شروین
عاصي
فانتاستيکا
لانگ شات
ماشنکاوسهند
همزاد
هم قبيله
koooootah
Sherry
Soulmate